تبليغاتX
ارتباط... - ارتباط ماهی با مغز

 

دکتر مارتا کلر موریس از مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو و نویسنده این تحقیق می‌گوید ماهی به حفظ سلامتی مغز کمک می‌کند.غذاهای دریایی سرشار از اسیدهای امگا-‪ ۳‬هستند. یکی از این اسیدها یعنی (‪ docosahexaenoic acid (DHA‬برای رشد مغز در اوان زندگی ضروری است.تحقیقات جدید نشان داده است این اسید برای سالمندان نیز مفید است.به نظر می‌رسد وجود این اسید برای عملکرد مغز مهم باشد.در مطالعه جدید محققان ‪ ۳‬هزار و ‪ ۷۱۸‬فرد بالای ‪ ۶۵‬سال را به مدت شش سال مورد بررسی قرار دادند. در این مدت با این افراد سه نوبت در خانه‌هایشان مصاحبه شد.محققان دریافتند افرادی که هفته‌ای یک وعده ماهی می‌خورند روند کاهش عملکرد قوای ذهنی آنها ‪ ۱۰‬درصد کندتر می‌شود که معادل سه سال جوانتر شدن است.

مصرف دو وعده ماهی در هفته این روند را ‪ ۱۳‬درصد کاهش داد.محققان در بررسی جداگانه مصرف اسید چرب امگا-‪ ۳‬بر عملکرد ادارکی تاثیری را مشاهده نکردند.این محققان مطالعه دیگری برای بررسی تاثیر این ریزمغذی‌ها بر عملکرد ذهنی انجام دادند.این یافته‌ها بیانگر آن است که ماهی به خاطر داشتن اسیدهای چرب از مغز محافظت می‌کند
.

+ نوشته شده در  پنجشنبه سوم خرداد 1386ساعت 17:28  توسط سمیه | 
 
صفحه نخست
پست الکترونیک
آرشیو
درباره وبلاگ

نوشته های پیشین
خرداد 1386
پیوندها
تكامل مغز
بهترين سايت دانلود رايگان
خواص میوه ها
ورزش و تندرستی
حقوق زنان
کامپیوتر
آسمان شب
رسم عشق بازی
 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM

طراح قالب

دیجیتال کیوان

 


www.irLearn.com

*
*
*
*
*
*
*

*
*
*
*
*
*
*
بهترین و زیباترین کدهای جاوا اسکریپت به همراه آزمایش آن کد بزرگترین سایت جاوا اسکریپت ایران mahmood bina
border="0" ALT="Google" align="absmiddle">
example: